22 Απρ 2021 (01:37)
Ανεξάρτητη Ενημέρωση


Απολογισμός Οικονομικών της Π.Ι.Ν. από την τομεάρχη Κ. Μοθωναίου

Τον απολογισμό των πεπραγμένων της για το 2020 στον τομέα ευθύνης της, στην Οικονομία, έκανε και ανακοίνωσε η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης,…

Ελλαδα Ζακυνθος , Ιαν 31, 2021 19:02

Τον απολογισμό των πεπραγμένων της για το 2020 στον τομέα ευθύνης της, στην Οικονομία, έκανε και ανακοίνωσε η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης, Κατερίνα Μοθωναίου.

“Στην εποχή που διανύουμε δεν είναι πάντα εύκολο για βρεις τον δρόμο για το ξέφωτο, αλλά μπορείς να αποδείξεις πως δίνεις όλες τις δυνάμεις σου για την επίτευξη του στόχου. Ο ετήσιος απολογισμός πεπραγμένων δεν είναι άλλο από την καταγραφή της αλήθειας, χωρίς ωραιοποιήσεις και στρογγυλέματα.
Ο απολογισμός έργου, δράσεων και πρωτοβουλιών προς την κοινωνία δεν είναι μια απλή, τυπική διαδικασία, αλλά ύψιστο καθήκον των αιρετών.
Για μένα, προσωπικά, αποτελεί ηθική δημοκρατική υποχρέωση, απευθυνόμενη στην κοινωνία και κοιτώντας τους πολίτες στα μάτια, να μιλήσω ευθέως για όσα πράξαμε το 2020, ένα έτος οργάνωσης και εισαγωγής καινοτομιών στην οικονομική διαχείριση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Σκοπός του απολογισμού είναι να δοθεί η δυνατότητα να αναδειχθει το μέγεθος και η ποιότητα του έργου μας, σε συνοπτικά περιγράμματα.

Προωθήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

1. Δόθηκε μεγάλη έμφαση στην εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος το οποίο θα λύσει τα χρόνια και διαρκή προβλήματα παρακολούθησης των οικονομικών της Περιφέρειας. Με την εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος θα καταστεί δυνατή η άμεση έκδοση αναφορών, η μηνιαία αναφορά στοχοθεσίας, η εκπόνηση του ισολογισμού και του απολογισμού και η αποτελεσματική παρακολούθηση των δαπανών, από την 1η διοικητική πράξη κάθε δαπάνης που είναι η ανάληψη υποχρέωσης μέχρι την εξόφλησή της από το Ταμείο. Με αυτό τον τρόπο θα αντιμετωπιστεί τόσο η δυσκολία εκπόνησης του οικονομικού απολογισμού κάθε έτους όσο και η επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με την πολυπλοκότητα των διοικητικών διαδικασιών για την εκκαθάριση και την ενταλματοποίηση των δαπανών.

2. Επιλύθηκε το πρόβλημα της εμπλοκής των δαπανών της ΠΕ Κέρκυρας με εκείνες τις δαπάνες που αφορούν όλη την Περιφέρεια. Όλα τα προηγούμενα έτη, η οικονομική υπηρεσία της ΠΕ Κέρκυρας δεν διέκρινε, πλήρωνε και αντλούσε από τους ίδιους Κωδικούς του Προϋπολογισμού τις δαπάνες της ΠΕ Κέρκυρας και τις δαπάνες που είχαν περιφερειακή εμβέλεια. Δημιουργούταν με αυτόν τον τρόπο το εξής οξύμωρο: η Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Κέρκυρας, με τον ρόλο της ως διατάκτης να διαχειρίζεται και να εγκρίνει δαπάνες που αφορούσαν την Περιφερειάρχη, τους άλλους χωρικούς και θεματικούς αντιπεριφερειάρχες και όλες τις δράσεις που είχαν χωρική εμβέλεια όλη της Περιφέρεια. Λύσαμε αυτό το πρόβλημα με διαχωρισμό των ΚΑΕ που διαχειρίζεται η οικονομική υπηρεσία της έδρας σε αυτούς αφορούν την ΠΕ Κέρκυρας και σε αυτούς που αφορούν όλη την Περιφέρεια. Τους πρώτους εξακολουθεί να τους διαχειρίζεται η Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Κέρκυρας και τις δεύτερες η ίδια η Περιφερειάρχης.

3. Ξεκίνησε η καταγραφή της ακίνητης περιουσίας της Περιφέρειας και η μελέτη της βέλτιστης αξιοποίησής της.

4. Παρά το γεγονός ότι ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 2016/679 για το GDPR (προσωπικά δεδομένα) είχε υποχρεωτική εφαρμογή από τις 25/5/2018, εμείς αναλάβαμε την υιοθέτησή του από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας. Βρίσκεται σε εξέλιξη η σχετική σύμβαση με σύμβουλο που θα καταγράψει τις λειτουργίες όλων των υπηρεσιών σε σχέση με τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων και θα υποστηρίξει τη συμμόρφωσή τους με τον Κανονισμό.

5. Προκαλέσαμε νομοθετική ρύθμιση που αντιμετώπιζε το έλλειμμα που παρουσίαζε ο νόμος 3852/2010 (Καλλικράτης) σε σχέση με τις μετακινήσεις των Περιφερειακών Συμβούλων από μια Περιφερειακή Ενότητα σε μια άλλη. Υπενθυμίζουμε ότι, μέχρι την τροποποίηση της νομοθεσίας που προκαλέσαμε εμείς, προβλέπονταν μόνο μετακινήσεις προς την έδρα της Περιφέρειας και όχι προς άλλες Περιφερειακές Ενότητες.”

Όροι χρήσης/αναπαραγωγής

Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του συνόλου ή μέρους του δημοσιεύματος χωρίς αναφορά στην πηγή.