20 Οκτωβρίου 2020 (06:26)
Ανεξάρτητη Ενημέρωση


COVID-19: Πάνω από 11,7 εκατ. κρούσματα παγκοσμίως

Συνολικά 11.000 λιγότερα αυτοκίνητα αναμένεται να κυκλοφορούν σταδιακά μετά και την έναρξη από σήμερα το πρωί της λειτουργίας των τριών νέων σταθμών του μετρό, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Κοσμος , 7 Ιουλίου, 2020 04:38

Συνολικά 11.000 λιγότερα αυτοκίνητα αναμένεται να κυκλοφορούν σταδιακά μετά και την έναρξη από σήμερα το πρωί της λειτουργίας των τριών νέων σταθμών του μετρό, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Από σήμερα το πρωί πολίτες της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας, μπορούν πλέον και αυτοί να χρησιμοποιούν το μετρό. Όπως φυσικά και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες και επισκέπτες της πόλης θα μπορούν να χρησιμοποιούν το μετρό για να επισκεφτούν αυτές τις περιοχές.

Υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιούν το μετρό 63.000 νέοι επιβάτες ημερησίως.

Θα κυκλοφορούν στους δρόμους 11.000 λιγότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα ημερησίως. Και τέλος, θα μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 60 τόνους ημερησίως.

Έτσι, σήμερα, πάνω από τους μισούς κατοίκους της Αττικής, συγκεκριμένα 2,6 εκατομμύρια, έχουν άμεση πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς. Κι αυτό δείχνει ότι πλέον το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς και ιδίως του μετρό, καλύπτει όλο και πιο ικανοποιητικά τον νομό Αττικής.

Επόμενος στόχος πλέον, είναι αυτός που αφορά την λειτουργία των τριών τελευταίων σταθμών το 2022, της γραμμής 3 και πρόκειται για τους σταθμούς Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς. Αυτό θα σημάνει και την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό, ‘‘Χαϊδάρι - Πειραιάς'', το οποίο αποτελείται από σήραγγα μήκους πάνω από 7,5 χλμ., έξι νέους σταθμούς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Πέραν της αυτονόητης ανάσας που θα δώσει στην καθημερινότητα των πολιτών, θα έχει και μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο, καθώς η σύνδεση που θα προκύψει, μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου ‘‘Ελευθέριος Βενιζέλος'', μέσω της γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.

Τους νέους σταθμούς εγκαινίασε το βράδυ της Δευτέρας ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος έφτασε στον σταθμό «Αγία Βαρβάρα», ο οποίος επικύρωσε συμβολικά το εισιτήριό του, ενώ ενημερώθηκε για έναν αγωγό παλαιού υδραγωγείου, ο οποίος εντοπίστηκε κατά την διάρκεια των εργασιών κατασκευής του σταθμού. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, επιβιβάστηκε στον συρμό, συνομίλησε με την οδηγό του, και κατευθύνθηκε προς τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός», όπου τον υποδέχθηκε ο δήμαρχος Νίκος Χουρσαλάς.

Έξω από τα εκδοτήρια των εισιτηρίων, ο πρωθυπουργός συνομίλησε με εργαζόμενους της «Αττικό Μετρό», χαρακτηρίζοντας το έργο «μεγάλη παρακαταθήκη και όνειρο πολλών δεκαετιών», ενώ απευθυνόμενους στους εργαζόμενους τόνισε πως «είναι εκείνοι που φροντίζουν να δουλεύουν όλα με ασφάλεια». Εξερχόμενος από τον σταθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιηγήθηκε στην ανακαινισμένη πλατεία του Κορυδαλλού, όπου είχε σύντομη συνομιλία με πολίτες, ενώ σταμάτησε και σε έναν σταθμό φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Στην συνέχεια επιβιβάστηκε ξανά στον συρμό με κατεύθυνση τον σταθμό του μετρό «Νίκαια», όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση παράδοσης του έργου.

Όπως τόνισε στο Αθηναϊκό-Μακεδονκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Νίκος Αθανασόπουλος, «από σήμερα το πρωί, οι μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από και προς τη Δυτική Αττική γίνονται ταχύτερες και ευκολότερες, με την παράδοση 3 νέων σταθμών μετρό και τη ριζική αναδιοργάνωση λεωφορειακών γραμμών. Οι νέοι σταθμοί της γραμμής 3 του μετρό θα εξυπηρετούν καθημερινά περισσότερους από 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό "Δημοτικό Θέατρο" του Πειραιά. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού πραγματοποιήθηκε ένας σημαντικός ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, έτσι ώστε οι οδικές συγκοινωνίες να συνδεθούν με τους νέους σταθμούς του μετρό και να διευκολυνθούν οι μετεπιβιβάσεις μεταξύ των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».

Η αναδιάταξη των λεωφορειακών γραμμών, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, θα γίνει σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση ενεργοποιείται άμεσα με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών και προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν κατά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια, θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση αυτών των περιοχών.

Υπενθυμίζεται, πως για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

- Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς-Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον Δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

- Στο πλαίσιο του ανασχεδιασμού έχει προβλεφθεί η διασύνδεση του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου που στεγάζεται στο κτίριο Κεράνη με τον σταθμό μετρό της Νίκαιας μέσω της λεωφορειακής γραμμής 828.

- Διατήρηση της σύνδεσης του Δήμου Πειραιά με τους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Α.Ι.Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά-νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

- Τροποποίηση γραμμών που συνδέουν τους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους Δήμους Πειραιά και Αθηναίων, δίνοντας τη δυνατότητα μετεπιβίβασης είτε στο δίκτυο μετρό είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων. Οι γραμμές που τροποποιούνται είναι οι 800 (Νίκαια-Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός-Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό-Κορυδαλλός-Πειραιάς Α'), 820 (Κερατσίνι-Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς-Γ' Νεκροταφείο-Άσπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς-Άσπρα Χώματα-Γ' Νεκροταφείο), 837 (Άνω Αγ. Βαρβάρα-Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη-Πειραιάς Α'), Β18 (Ομόνοια-Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια-Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

Τέλος, για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνουν αυτοί οι τρεις σταθμοί πραγματικότητα, τονίζοντας πως για την επέκταση της γραμμής 3, δούλεψαν και δουλεύουν πάνω από 2000 άνθρωποι. Μάλιστα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε μια σειρά από προβλήματα που προυπήρχαν, με σημαντικότερο αυτό της διασύνδεσης των σταθμών με το κεντρικό σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. «Πρόβλημα το οποίο παραλάβαμε άλυτο. Και για να το πω απλά, ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών και να μην μπορούν να λειτουργήσουν, επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του. Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε… Ωστόσο ξεπεράσαμε και αυτό το εμπόδιο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό ανέφερε: «Εσείς κύριε πρόεδρε σήμερα εγκαινιάζετε ολόκληρο έργο, όταν άλλοι εγκαινίαζαν μουσαμάδες. Υπάρχουν οι πολιτικοί των εξαγγελιών και των εφέ, υπάρχουν και οι πολιτικοί των έργων και των χειροπιαστών αποτελεσμάτων. Η δική σας κυβέρνηση απαντά με έργα».

Κατά την ομιλία του, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης απευθύνθηκε στον πρωθυπουργό αναφέροντας πως «μας ζητήσατε να δουλεύουμε εντατικά, με πρόγραμμα και χρονοδιαγράμματα που θα τηρούνται απαρέγκλιτα», ενώ απευθυνόμενος στον κ. Καραμανλή ανέφερε ότι «χαράξατε την πολιτική στον τομέα των υποδομών, και δεσμευτήκατε στους πολίτες του Πειραιά ότι μέσα στο καλοκαίρι του 2020 θα είναι έτοιμοι οι τρεις πρώτοι σταθμοί αυτής της επέκτασης. Σήμερα, όλοι μας εδώ βλέπουμε τα αποτελέσματα της πολιτικής σας. Παραδίδουμε στους πολίτες της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και της ευρύτερης περιοχής, τρεις υπερσύγχρονους σταθμούς».

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Υποδομών, τρεις πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου, συνδέονται με ταχύτητα και ασφάλεια με το κέντρο της Αθήνας, με το αεροδρόμιο, με τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, με όλους τους σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους της Αττικής. «Τρεις ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές του λεκανοπεδίου θα αλλάξουν σύντομα πρόσωπο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας πως «αυτός ο τελευταίος ένας χρόνος του έργου, δεν ήταν χωρίς εμπόδια. Είχαμε να ξεπεράσουμε σημαντικές δυσκολίες, τόσο στο κατασκευαστικό κομμάτι, όσο και στο κομμάτι της διασύνδεσης με το κεντρικό σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αυτό που έχει σημασία για τους πολίτες, όμως, είναι ότι τα καταφέραμε. Και συνεχίζουμε την εντατική προσπάθεια, για να παραδώσουμε και τους επόμενους τρεις σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά το 2022, πάντα εντός του χρονοδιαγράμματός μας».

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της εκδήλωσης, ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης τόνισε πως «από την, Τρίτη 7 Ιουλίου, το συγκοινωνιακό δίκτυο της πρωτεύουσας αποκτά τρεις νέους σταθμούς μετρό, σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή με υψηλή κυκλοφορία οχημάτων. Η λειτουργία των σταθμών "Αγία Βαρβάρα'', "Κορυδαλλός'' και "Νίκαια'', προσφέρει στους κατοίκους μια εξαιρετική επιλογή για γρήγορες και φθηνές μετακινήσεις προς πάσα κατεύθυνση. Η διαδρομή Νίκαια - Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά, ενώ οι τρεις νέοι σταθμοί θα συνδέονται και με τον Πειραιά, με την προσαρμογή των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών, αλλά και με τη δημιουργία μιας νέας απευθείας γραμμής. Ενισχύουμε τις υποδομές των μέσων μαζικής μεταφοράς».

Την ικανοποίηση του όμως, δεν έκρυψε και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, ο οποίος σε δήλωσή του ανέφερε πως «το πρώτο δρομολόγιο από το σταθμό Νίκαια θα ξεκινήσει, την Τρίτη 7 Ιουλίου, στις 05.30 το πρωί και θα διανύσει την απόσταση μέχρι το Σύνταγμα σε 14 λεπτά και μέχρι το αεροδρόμιο σε 55 λεπτά. Ανασχεδιάστηκαν παράλληλα οι λεωφορειακές γραμμές στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, ώστε να είναι διαλειτουργικές με το μετρό».

Παρόντες στην εκδήλωση μεταξύ άλλων, ήταν ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Γκόλιας, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νικόλαος Αθανασόπουλος, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Χαράλαμπος Δαμάσκος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νικόλαος Χαιρέτας, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νίκος Κουρέτας και το διοικητικό συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ., οι δήμαρχοι Αγίας Βαρβάρας Λάμπρος Μίχος, Κορυδαλλού Νίκος Χουρσαλάς και Νίκαιας - Αγίου Ιωάννη Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης, οι υπουργοί Εσωτερικών Παναγιώτης Θεοδωρικάκος και Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις - Σπυρίδων Γεωργιάδης, καθώς και βουλευτές όλων των πολιτικών κομμάτων.