29 Οκτωβρίου 2020 (06:16)
Ανεξάρτητη Ενημέρωση


Ευρωκοινοβούλιο: Mάχη για αλλαγή των κανόνων στις μεταφορές

Ο Πατρίκ είναι Βέλγος οδηγός φορτηγού, ο οποίος κινείται στους δρόμους της Ευρώπης τα τελευταία 20 χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, λέει ότι οι γενικές συνθήκες εργασίας στον τομέα έχουν επιδεινωθεί.

Ευρωπη , 6 Ιουλίου, 2020 13:28

Ο Πατρίκ είναι Βέλγος οδηγός φορτηγού, ο οποίος κινείται στους δρόμους της Ευρώπης τα τελευταία 20 χρόνια.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, λέει ότι οι γενικές συνθήκες εργασίας στον τομέα έχουν επιδεινωθεί.

«Γίνεται δύσκολο. Πολλά φορτηγά, ειδικά από τις ανατολικές χώρες, κλέβουν το ψωμί μας. Δεν έχουμε τόση δουλειά όπως πριν», λέει ο Πάτρικ Ρανοσά.

Ο Πάτρικ εργάζεται για μια μικρή εταιρεία περίπου 20 φορτηγών στα περίχωρα των Βρυξελλών. Σύμφωνα με τον εργοδότη του, η διεύρυνση του 2004 σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης έχει καταστήσει δυσκολότερο για εταιρείες όπως αυτή να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

«Οι οδηγοί φορτηγών που προέρχονταν από τις ανατολικές χώρες, κυρίως από ανατολικές χώρες με φθηνότερο εργατικό δυναμικό, δημιούργησαν αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με τις εταιρίες μεταφορών στο Βέλγιο», εξηγεί ο Αλέν Αντριέν, διευθυντής της εταιρίας.

Οι οδηγοί σε αυτήν τη βελγική εταιρεία κερδίζουν κατά μέσο όρο 3500 ευρώ μικτά το μήνα. Σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, το ποσό αυτό, εξαιρουμένων των επιδομάτων ταξιδιού, μπορεί να είναι πέντε φορές χαμηλότερο. Στο μεταξύ, αυτοί οι οδηγοί περνούν μήνες κάθε φορά στο δρόμο, κυρίως στη Δυτική Ευρώπη, ζουν και εργάζονται στο φορτηγό τους.

Αυτή η κατάσταση θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ψηφίσει αυτήν την εβδομάδα μια σημαντική μεταρρύθμιση του τομέα των οδικών μεταφορών, το λεγόμενο Πακέτο Κινητικότητας, το οποίο αποτελεί αντικείμενο έντονων συζητήσεων από το 2017.

«Το πακέτο κινητικότητας έχει δώσει μεγάλη έμφαση σε δύο βασικές οπτικές. Από τη μία πλευρά, κράτη και μερικές φορές πολιτικοί που τάχθηκαν περισσότερο για μια πολύ απαιτητική κοινωνική εναρμόνιση, πολύ φιλόδοξη. Και από την άλλη, κάποια άλλα κράτη μέλη ή ευρωβουλευτές που τάσσονταν περισσότερο υπέρ της ελευθέρωσης των κανόνων», είπε στο Euronews η Καρίμα Ντέλι, πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Εάν εγκριθούν οι νέοι κανόνες, θα είναι πιο δύσκολο να λειτουργούν φορτηγά σε ξένο κράτος μέλος. Και αν το κάνουν, θα ισχύουν οι μισθοί του εκάστοτε κράτους μέλους.

Οι οδηγοί θα μπορούν να επιστρέφουν στη χώρα καταγωγής τους κάθε τέσσερις εβδομάδες και δεν θα τους επιτρέπεται να κάνουν την εβδομαδιαία ανάπαυσή τους στο φορτηγό τους.

Τέλος, οι εταιρείες θα πρέπει να αποδείξουν σημαντική δραστηριότητα στη χώρα όπου είναι εγγεγραμμένες και τα φορτηγά τους θα πρέπει να επιστρέφουν στη βάση αυτή κάθε 8 εβδομάδες.

Ενώ ορισμένοι στην ΕΕ επικροτούν αυτές τις αλλαγές, άλλοι ισχυρίζονται ότι είναι επίθεση εναντίον της ενιαίας αγοράς και απειλή για ορισμένες οικονομίες.

«Ο τομέας των μεταφορών είναι υπεύθυνος για το 6% περίπου του ΑΕΠ της Πολωνίας και θα μικρύνει, είναι προφανές. Αλλά δεν θα επηρεάσει μόνο την πολωνική οικονομία, αλλά και την ευρωπαϊκή οικονομία, επειδή οι μεταφορές θα γίνουν πιο ακριβές», είπε ο Κοσμά Ζλοτόσκι, ευρωβουλευτής από την Πολωνία (ECR) .

Εάν εγκριθούν, οι περισσότεροι από τους νέους κανόνες θα αρχίσουν να ισχύουν σε 18 μήνες.